Forum sur la série américaine THE L WORD

AccueilAccueil  PortailPortail  S'enregistrerS'enregistrer  Connexion  

Partagez | 

Et si L WORD revenait ? Ilene Chaiken y pense !

AuteurMessage
Idunno
Modo
Modo

Féminin

MessageSujet: Et si L WORD revenait ? Ilene Chaiken y pense !   Mer 2 Mar 2016 - 17:25

Je viens de tomber sur une itv sur Ilene Chaiken de décembre 2015 qui parle de "revisiter" TLW :

"'Empire': About THAT catfight, 'Game time, bitches'
Ilene Chaiken, who created The L Word and currently serves as showrunner on Fox’s hit music-biz melodrama Empire, told EW Radio on Friday that she’s open to rebooting the former show and perhaps even cross-pollinating it with the latter one.

“I would love to revisit the L Word,” Chaiken said to EW editor Henry Goldblatt during The Editor’s Hour on Sirius XM radio. “We talk about it from time to time. I talk about it with some of my colleagues who were in the cast who would love to reboot it. I don’t know when. I’m busy and most of them are too, but I do still think that it’s a viable world in which to tell stories, and those characters are still beloved as far as I can tell.

L'espoir fait vivre. On SAIT qu'il y a une partie du cast qui serait partante. Nul besoin de les citer !

Modo
Modo

Féminin

MessageSujet: Re: Et si L WORD revenait ? Ilene Chaiken y pense !   Mer 2 Mar 2016 - 17:30

Un article en français ici :
http://www.jeanne-magazine.com/actualites/2015/12/06/retour-de-the-l-word-ilene-chaiken-y-reflechit_4088/

"Le retour de The L Word, Ilene Chaiken y réfléchit !

Ilene Chaiken, la créatrice de The L Word, qui est aujourd’hui showrunner de la série à succès Empire, diffusée actuellement sur W9, s’est confiée sur la possibilité d’un retour de The L Word dans une interview accordée à ewradio : « J’adorerais revisiter The L Word. Nous en parlons de temps en temps. J’en parle en effet avec quelques actrices de la série qui adoreraient voir la série renaître. Je ne sais pas quand car je suis très occupée et elles le sont aussi, mais je continue de penser que l’univers de la série est viable et qu’il y a encore des histoires à raconter, et puis ces personnages sont toujours beaucoup appréciés d’après ce que je vois ».

Le journaliste en profite alors pour lui demander s’il serait envisageable de tourner un cross-over entre les deux séries, et plus particulièrement de voir le personnage de Shane apparaître dans la série Empire, ce à quoi Ilene Chaiken répond : « J’adorerais cela ! Elle pourrait venir et passer un peu de temps avec nous ».

The L Word a eu un impact majeur sur la visibilité lesbienne à la télévision. Alors, pratiquement 6 ans après le final de la saison 6 de la série, il serait très intéressant de voir comment ont évolué les personnages et les thèmes qui pourraient y être abordés. Et puis, soyons honnêtes, retrouver Shane dans The L Word ou donnant la réplique à Cookie ne serait pas pour nous déplaire !"

Modo
Modo

Féminin

MessageSujet: Re: Et si L WORD revenait ? Ilene Chaiken y pense !   Mer 2 Mar 2016 - 17:31

"There's a chance "The L Word" is back on screen as a reboot. The show's creator Ilene Chaiken, who is currently running FOX's high-rated series "Empire", is open to the idea of revisiting the lesbian characters' story.

Chaiken appeared for an interview with EW Radio on Friday, December 4. During the talk, she was asked whether she wanted to reboot the series and do a crossover with "Empire". She told EW's Henry Goldblatt, "I would love to revisit 'The L Word'. We talk about it from time to time. I talk about it with some of my colleagues who were in the cast who would love to reboot it. I don't know when. I'm busy and most of them are too, but I do still think that it's a viable world in which to tell stories, and those characters are still beloved as far as I can tell."

"The L Word" premiered in 2004 and ran for six seasons. It helped shape and affirm LGBT landscape on television that primetime networks would now portray the community in various shows like "Glee" and "Pretty Little Liars".

Jennifer Beals, who fronted the series, starred on TNT's series "Proof" before it got canceled earlier this year. Laurel Holloman dedicated her time to painting, Mia Kirshner was part of Syfy's now-canceled "Defiance" series, Leisha Hailey concentrated on touring with her band Uh Huh Her while Katherine Moennig is a star on Showtime's hit "Ray Donovan".

With the success of "Empire", Chaiken was also receptive on the idea of having Moennig's character coming to Empire Entertainment. "I would love that. She could come and hang," Chaiken said with a laugh.

Read more: http://www.aceshowbiz.com/news/view/00091877.html#ixzz41lQYYQMR
Follow us: @aceshowbiz on Twitter | 207963136532 on Facebook"

MessageSujet: Re: Et si L WORD revenait ? Ilene Chaiken y pense !   

Revenir en haut Aller en bas

Et si L WORD revenait ? Ilene Chaiken y pense !
Page 1 sur 1